Věk dětí: 2 - 4 roky
Počet dětí: 25
(13 dívek a 12 chlapců)
Telefon do třídy: 725 721 549
V naší třídě se každý den učíme, hrajeme si a objevujeme nové věci. Abychom se tu cítili bezpečně a byli dobrými kamarády, máme několik třídních pravidel, která nám pomáhají vytvořit příjemné prostředí pro všechny.
Ve školce si navzájem pomáháme, půjčujeme si hračky a chováme se k sobě s úctou. Víme, že každý z nás je jedinečný a proto si vážíme jeden druhého. Učíme se řešit situace klidně a s respektem. Každý den si můžeme vybrat, co nás baví nejvíc, v centrech aktivit objevujeme svět. Ať už si hrajeme v kuchyňce, stavíme z kostek nebo si prohlížíme knížky, dbáme na pořádek a po hře si po sobě vždy uklidíme. Více si užijeme hru a činnosti, když víme jak se chovat bezpečně. Ve školce i na hřišti se pohybujeme tak, abychom neohrozili sebe ani kamarády. Vždy se snažíme mluvit klidně a poslouchat paní učitelky.
Díky těmto pravidlům je naše třída místem, kde se cítíme šťastní a spokojení.
Učitelka
Vedoucí kuchařka
Školnice
Učitelka
Kuchařka
Třída je složena z 25 dětí, z toho 13 dívek a 12 chlapců. Jedná se o nejmladší skupinu v
mateřské škole, děti jsou ve věku 2–4 roky, tedy v období rané předškolní docházky. Ve třídě
se nacházejí také 3 děti z cizojazyčného prostředí, které si postupně osvojují český jazyk a
adaptují se na nové prostředí.
Děti jsou v procesu zvykání na kolektiv, učí se základním pravidlům soužití ve skupině,
rozvíjejí své sociální dovednosti a postupně získávají samostatnost v sebeobslužných
činnostech (oblékání, stolování, hygiena). Vzhledem k nízkému věku dětí je kladen důraz na
pozvolnou adaptaci, vytváření pocitu bezpečí a důvěry a na rozvoj emoční stability.
Ve třídě probíhá zaměření na rozvoj řečových dovedností, jemné a hrubé motoriky a
smyslového vnímání prostřednictvím hry a pohybových aktivit. Práce s dětmi z
cizojazyčného prostředí zahrnuje podporu porozumění českému jazyku formou písniček,
říkadel a názorných ukázek. Výchovně-vzdělávací činnosti jsou vedeny hravou formou, s
ohledem na individuální tempo každého dítěte.
Třídní klima je budováno na přátelské a respektující atmosféře, aby se děti cítily přijímané a
motivované k poznávání. Důležitou součástí práce s třídou je také úzká spolupráce s rodiči,
která napomáhá hladkému průběhu adaptace a rozvoji dítěte.
Celý rok nás bude doprovázet téma Z pohádky do pohádky, kdy se budeme věnovat různým
pohádkám. Každým dnem nás pak dále také provází Krteček, který s dětmi prožívá
každodenní dobrodružství a spolu s dětmi se učí a objevuje nové věci.
Zaměření třídy
Třída se zaměřuje na:
● Podporu emoční stability a sebedůvěry dětí.
● Nácvik základních pravidel chování v kolektivu a budování přátelských vztahů.
● Rozvoj smyslového vnímání, fantazie a tvořivosti.
Cílem je, aby si děti postupně vytvářely pozitivní vztah k mateřské škole, cítily se ve třídě
dobře a bezpečně a měly chuť objevovat nové věci.