Dnešní menu
tal. plný vitamínů, chléb, pom. fazolová, švédský čaj, paprika (1,3,7)
pol. česnečka (1)
mexický guláš, rýže, čaj (1,7)
dom. moučník, jablko, kakao (1,3,7)
Kontakt
Veverkova 1495
Hradec Králové, 500 02
skolka.kamarad.hk@gmail.com
IČ: 71000755
Veverkova
725 761 533
Hrubínova
724 383 782

Světová škola

 

"ČLOVĚK DĚDÍ PLANETU PO SVÝCH PŘEDCÍCH A SVÝM JEDNÁNÍM JE ZA STAV PLANETY ZODPOVĚDNÝ VŮČI BUDOUCÍM GENERACÍM"

"ČLOVĚK JE DRUHEM, KTERÝ MÁ DÍKY ROZUMU NEJVĚTŠÍ SCHOPNOST OVLIVŇOVAT PROSTŘEDÍ, PROTO MÁ ZA ZEMI I NEJVĚTŠÍ ODPOVĚDNOST."

 

Škola opakovaně obhájila svůj titul v mezinárodním projektu Světová škola na téma "Toulky květinovou loukou."Škola dlouhodobě zařazuje do výuky i celkového života globálně rozvojová témata, podporuje aktivitu dětí a jejich iniciativu, zájem o dění kolem nás v duchu hesla ,,Mysli  globálně, jednej lokálně". Mezi hlavní cíle patří zajistit zdravý život, zvyšovat kvalitu pro všechny, chránit a udržovat přírodní prostředí, chránit a obnovovat udržitelné využívání ekosystému, zastavit úbytek biodiverzity.

Titul - Světová škola

Cíle naší Mateřské školy Kamarád

 

V naší mateřské škole se snažíme přirozenou cestou rozvíjet zdravé sebevědomí a kultivovanost. Naučit děti spolupodílet se na trvalém vztahu k přírodě, žít s ní v sounáležitosti a harmonii. Vést děti ke zvídavosti a vnímavosti světa v širších souvislostech, k harmonii a řádu, k tradicím vlastního národa i jiných kultur.

 

Hlavní cíle mateřské školy vycházejí jednak z našich podmínek, tak jak to odpovídá novým poznatkům v oblasti předškolního vzdělávání, a hlavně z potřeb dětí a jejich rodičů. Využíváme především hravých forem a pestrých  metod práce (prožitkového a kooperativního učení hrou, situačního učení, spontánního sociálního učení, aktivit spontánních i řízených…).

 Naše mateřská škola si stanovila tyto dlouhodobé vzdělávací cíle, které by měla v průběhu dalších let naplňovat:

·         celý vzdělávací program orientovat tak, aby se děti učily prožívat a chápat svět a přírodu kolem sebe, měly chuť poznávat, tvořit, přemýšlet, spolupracovat,

·         vést děti k přátelství, kamarádství, respektování jeden druhého,

·         vnímat, že svět má svůj řád, žít v souladu s pravidly trvale udržitelného života,

·         vycházet z myšlenky: „začít raději od toho, co dítě umí, než od toho, co neumí“,

·         být aktivní, dosáhnout u dětí co nejvyššího stupně kompetencí, které budou děti schopné uplatňovat v budoucím životě, 

·         připomínat dětem lidové zvyky a tradice našeho národa, čerpat z nich moudro i ponaučení,

·         vést děti k pochopení důležitost tělesného a duševního zdraví a zdravého životního stylu, 

·         pomáhat a pečovat o okolní životní prostředí, mít vztah k přírodě a projevovat citlivost,

·         rozvíjet základní lidské hodnoty.

 

Spolupráce v projektu Světová škola

 

Hlavním cílem projektu Světová škola, do kterého se naše Mateřská škola Kamarád Hradec Králové zapojila, je  v tomto roce téma Louka medonosná- Babka bylinkářka, které navazuje na loňský záměr Včela.

Naší vizí v tomto projektu je rozšíření povědomí dětí o životě, kultuře, společnosti a také o významu zdravého života, zvyšování kvality pro všechny, přijmout opatření v boji se změnou klimatu, chránit a udržovat přírodní prostředí, obnovovat a podporovat udržitelné využívání ekosystémů, zastavit úbytek biodiverzity

Naše paní učitelky podporují aktivitu a iniciativu dětí a jejich zájem o dění kolem nás v duchu hesla Mysli globálně, jednej lokálně. Podávají dětem vhodnou formou globální témata, která jsou přirozenou součástí výuky a školy. Louka je zdánlivá samozřejmost, která v sobě skrývá spoustu nečekaného. Je plná pokladů a je jen na nás, zda je chceme objevit. Učíme se používat luční bohatství jako zdroj přírodní lékárničky a seznámíme se s některými bylinami a vzácnými obyvateli. Naučíme se chápat důvod, proč jsou louky tolik důležité a k čemu skutečně slouží.

Kdo by neměl rád louku…S dětmi jsme již vytvořili herbáře pro děti a omalovánky. Vymysleli spoustu her a paní učitelky vytvořily soubor metodickým materiálu v souladu s RVP PV. Uspořádali jsme luční stezku, která obsahoval  řadu úloh, které děti plnily spolu se svými rodiči. Obdobu stezky jsme připravili také pro veřejnost a měla velký ohlas. Zaseli jsme naší první louku a máme tak možnost intenzivně její kouzlo pozorovat s využitím dalekohled., lup, kukátek a podobně. Děti zjistily, jak lahodné je jen tak mezi lučními květinami odpočívat, vnímat její zvuky a vůni. Vyprávíme si, co se ve voňavém a barevném porostu v průběhu roku odehrává. Luční semínka jsme uložili ve školní Semínkovně.  Realizujeme ji 3x do roka v rámci projektový dnů. Školu navštívila zakladatelka Semínkovny v ČR paní Klára Hrdá, strávila se dětmi několik dnů, společně si o louce povídali a vyrobili jílové koule. Návštěvy se zúčastnili také zahraničení hosté z Moldávie, kde by tento projekt rádi uskutečňovali Ve spolupráci s FAF HK realizujeme akce a aktivity pro veřejnost, navštěvujeme jejich botanickou zahradu.

Chceme přispět k řešení vybraného problému, spolupráci a informovanosti veřejnosti uspořádáním dalších akcí.

 

Světová škola - roční plán

Obrázky květin malované dětmi z MŠ 

Herbář