Dnešní menu
tal. plný vitamínů, chléb, pom. z žervé, banán, ovocn. mléko (al. 1,3,7)
pol.hráškový krém s tofu (al. 1,3,7)
špagety s italskou om. a tuňákem, čaj (al. 1,3,7)
korn rohlík, pom. kedlubnová, mléko, paprika (al. 1,3,7)
Kontakt
Veverkova 1495
Hradec Králové, 500 02
skolka.kamarad.hk@gmail.com
IČ: 71000755
Veverkova
725 761 533
Hrubínova
724 383 782

O nás

Motto třídy

„Pojď s beruškou do pohádky,
poletíme tam a zpátky.
Budeme si spolu hrát,
dívat se a poznávat.“

 

Informace o naší třídě

Věková skupina: 3 - 5 let
Počet dětí:          22

Telefon do třídy: 602 163 084 

 


Slezáková Michaela

Zástupkyně ředitele

Němečková Marcela

Kuchařka


Zemanová Eva

Učitelka

Hanešová Zdeňka

Školnice

 

Charakteristika třídy Berušky

Třída Berušek je heterogenní skupina dětí různého věku. Tvoříme veselou partu, kde si děti vzájemně pomáhají, učí se spolupracovat a kamarádsky řešit každodenní situace.

Tento rok je pro naši třídu Berušek výjimečný – pracujeme v náhradních prostorách ZŠ Štefánikova a díky tomu trávíme více času v přírodě, v tzv. „divočině“ – v lesoparcích, lukách a na volných prostranstvích. Právě tato změna nám umožnila nový přístup k poznávání přírody, a proto jsme se rozhodli zaměřit na „Tajemství stromů“, které se propojí s dlouholetým třídním programem „Spolu se zvířátky poznáváme život a objevujeme svět“ jako hlavní téma celého školního roku.

Stromy jsou pro děti ideálním průvodcem v přírodě. Jsou pevně ukotvené, přesto se mění a rostou – a právě tuto kombinaci stability a proměny může děti fascinovat. Děti mohou každý den sledovat, jak strom reaguje na roční období, jak poskytuje útočiště ptákům, hmyzu či malým savcům, a jak souvisí s celým ekosystémem kolem nás. Stromy se tak stávají živou učebnicí přírody, která děti učí trpělivosti, souvislostem a respektu k životu.

Díky tomu, že jsme více v „divočině“, děti mají možnost stromy opravdu prozkoumávat – dotýkat se kůry, sbírat listy, pozorovat plody, hmyz a ptáky v korunách, nebo sledovat stopy zvířat pod nimi. Stromy se stávají nejen předmětem poznávání, ale také místem pro hry, tvoření a  sdílené zážitky, kde se starší děti učí vést mladší a všichni společně rozvíjejí svou zvědavost, tvořivost a sociální dovednosti.

Tento osobní kontakt s přírodou a stromy umožňuje dětem prožívat environmentální učení celým tělem, vnímat svět smysly a osvojovat si hodnoty, které jim zůstanou do života – péči o přírodu, respekt k živým tvorům a radost z objevování světa kolem nás

Měsíční zaměření
  • Září: Co vypráví starý dub (seznamování s nejbližšími stromy).
  • Říjen: Silák kaštan (podzimní barvy, tvorba podzimního stromu).
  • Listopad: Tajemství kouzelného ořešáku (co se skrývá uvnitř).
  • Prosinec: Co se děje pod jedlí (svátky, zimní odpočinek stromů).
  • Leden: Jak se hraje na modřín (když v zimě příroda spí, krmení ptáků).
  • Únor: Jasan, ten nás ochrání (kůra a větve, hry ve sněhu).
  • Březen: Bez bílé břízy jaro nebude (pupeny, první listy, kvetení).
  • Duben: Pod vrbou, za vrbou, co se bude dít? (život kolem stromů).
  • Květen: Jabloň a dary jara (květ a plod stromů, pozorování včel a motýlů).
  • Červen: Pod lipovou ochranou (dospělá fáze stromu, hry v korunách a stínu).
Pravidla třídy
Chováme se k sobě pěkně a vycházíme si vstříc
Rádi se učíme nové věci, jsme šikovné děti
Osobní věci si ukládáme na své místo, které je označeno značkou, hračky a pomůcky ukládáme na určené místo
Dodržujeme hygienické návyky
Umíme požádat druhé dítě nebo paní učitelku o pomoc, když pomoc potřebujeme
Chráníme vše živé a přírodu kolem nás

 

Sebeobsluha
•    Znát své jméno a příjmení
•    Umět si říci, co chce nebo potřebuje
•    Požádat o hračku a uklidit ji na místo
•    Vysmrkat se a používat kapesník
•    Při jídle sedět u stolu
•    Samostatně jíst a pít, používat lžíci
•    Umět pít z hrnečku
•    Dodržovat čistotu při stolování
•    Umět si umýt ruce mýdlem a utřít se do ručníku
•    Používat toaletu, splachovat (pleny jsou nepřípustné)
•    Samostatně se svlékat i oblékat
•    Umět si vyzouvat a nazouvat boty
•    Uklízet svoje oblečení na vyhrazené místo
•    Ujít kratší vzdálenost během pobytu venku