Počet dětí: 21(12dívek a 9 chlapců)
Věková skupina: 4 - 6 let
Ranní komunitní kruh - velké kolo uděláme - svolání dětí do kruhu - přivítáme se a povíme si, co budeme dělat, určíme jaké je počasí, měsíc, den v týdnu
Tvoření a opakování pravidel třídy
Oslava narozenin a svátků
Před odpočinkem - četba pohádky
Pohlazení na lehátku - zklidnění
Péče o školní záhon
Péče o křepelku
Pravidla třídy
Při příchodu x odchodu pozdravíme
Před vstupem do třídy si umyjeme ruce
Chodíme pomalu
Mluvíme potichu
Uklízíme si po sobě (hračky, oblečení, nádobí,...)
Učitelka
Asistentka pedagoga
Učitelka
Kuchařka
U dětí se zaměřujeme na zlepšení samostatnosti, sebeobsluhy, pohybových činností, i na zlepšení grafických činností. Podporujeme děti se specifickými vzdělávacími potřebami, tj.: nadanými, s odlišným mateřským jazykem a dalšími specifickými problémy.
Činnosti přizpůsobujeme 2 třídním vzdělávacím programům: "S žabičkou objevujeme svět" a "Kosí bratři na cestách". Jsme také zapojeni v projektu UdržSe!. Spolupracujeme se SeneCura SeniorCentrum Hradec Králové
V průběhu všech činností spontánních i řízených se snažíme vést děti ke vztahu k přírodě, druhým lidem i k sobě samým. Pěstujeme v nich soubor vědomostí a návyků, jež jsou podstatné pro soužití člověka s přírodou a pro její ochranu.
Vedeme děti k dobrým vztahům k ostatním, aby si dokázaly pomáhat, půjčovat hračku, chovat se kamarádsky a tím přispívat k pocitu důvěry a celkové pohodě ve třídě.
Podporujeme děti ve snaze pozorovat, objevovat a získané zkušenosti uplatňovat v dalším učení.
Respektujeme individualitu každého dítěte.
Vedeme děti k dobrým vztahům k ostatním, aby si dokázaly pomáhat, půjčovat hračku, chovat se kamarádsky, a tím přispívat k pocitu důvěry a celkové pohodě ve třídě. Učíme děti respektovat pravidla soužití, zařazujeme morální karty - karty cností.
Posilujeme žádoucí chování se zaměřením na zájmy dítěte a tím posílení jeho silných i slabých stránek.
Rozvíjíme předčtenářskou a matematickou gramotnost s cílem připravit na školní docházku - zapojení do projektu: "Celé Česko čte dětem". Matematická gramotnost je součástí každého dne.
Podporujeme výchovu ke zdraví v MŠ a prevenci rizikových sociálně patologických jevů.
Zařazujeme emviromentální výchovu - projekt: "Světová škola, "Les ve škole", "Zelená škola", "Potrubní psi"
Rozvoj technické tvořivosti a IT technologií.
Svačinu si dětí berou a odnáší ke stolečku, včetně nápojů. Nádobí po svačině si také odnáší samy.
Polévku dětem rozdá p. kuchařka, druhé jídlo si děti odnáší samy.
Děti se učí správně držet lžíci, nůž i vidličku.
Po obědě děti samy odnáší nádobí.
U dětí se zaměřujeme na samostatnost a čistotu při stolování.
Děti mají celý den k dispozici pitný režim ve formě čaje i čisté vody.
Sebeobsluha
Děti se oblékají samostatně.
Svlečené oblečení obrátí, složí a dají na své místo.
Samostatně používají WC, ruce si myjí mýdlem.
Po obědě si děti čistí zuby.