„Užij si dnešní den naplno, jelikož takový den už se nikdy opakovat nebude"
Každý má u nás svoje místo, prostor pro svůj rozvoj v rámci svých možností, záruku bezpodmínečného přijetí a pohlazení.
Počet dětí: 26
Počet chlapců: 13
Počet dívek: 13
Individuální vzdělávání: 2 děti
Asistent pedagoga: Marie Kyriánová
Logohrátky
Kurz plavání
Muzicírování
Digi tvoření
Výtvarné tvoření
Pobytový lyžařský kurz
Jarní škola v přírodě
Učitelka
Asistentka
Učitelka
Kuchařka
Třída Sluníček se zaměřuje na tyto oblasti:
Ekologie
Smyslem ekologie u nás ve třídě Sluníček je rozvíjet pomocí různorodých činností pozitivní vztah k okolí, k sobě samotného, k prostředí, ke světu, ve kterém žijeme a samozřejmě k přírodě. Naším cílem je vést děti samostatnosti a zodpovědnosti za své chování, ať je pozitivní nebo negativní.
Podpora duševního zdraví
V naší třídě se snažíme mít po celý rok klidnou, radostnou a usměvavou atmosféru a mimo to klademe důraz na pozitivní duševní zdraví dítěte. Snažíme se vést individuální rozhovory nejen s dětmi, ale i s rodiči, kteří jsou za každou zpětnou vazbu vděční.
Zdravý životní styl
Zdravý životní styl je velmi široký pojem, ale my se snažíme dětem předat to, co se jim hodí nejen v mateřské škole, ale i v budoucím životě. Vedeme děti ke sportu, k pohybu, k rozvoji pohybového aparátu. Využíváme k tomu různé sportovní akce, sportovní soutěže, nebo projekt od sportovního spolku Sokol „Svět nekončí za vrátky.“
Cizojazyčné děti
Snažíme se o zapojení do kolektivu, příjemnou adaptaci, a to nejen dětí, ale i rodičů. Spočívá to také v respektování našich třídních a školních pravidel a jejich dodržování.
Etika
Jelikož je třída Sluníček plná předškolních dětí, je zapotřebí dbát také na etickou výchovu. I když je etická výchova v naší mateřské škole všudypřítomná, považovaly jsme tuto oblast za velmi důležitou, a právě proto jsme ji chtěly několika tématy během školního roku více prohloubit.
Digitalizace
V dnešní rychlé době je velmi důležité rozvíjet děti i po stránce digitální (robotické), jelikož se s touto oblastí setkávají již v útlém věku.
Pro rozvoj po stránce digitální nám v mateřské škole pomáhají různé digitální a robotické hračky např. Bee-bot včelka, Bootley, Colby myš, robotické vláčky, interaktivní tabule aj.
"Dobrý den, dobrý den, pojďte všechny děti sem.
Dobrý den, dobrý den, ať je krásný celý den.
Dobrý den slunce, dobrý den nebe, dobrý den země, dobrý den kameny, rostliny a stromy, dobrý den zvířátka ušatý, beránci rohatí a ptáci, co v povětří létáte, rybky, co ve vodách plavete a děláte malé vlny a velké vlny, dobrý den ty, dobrý den já a kdo tu s námi není, tomu pošleme pozdravení.
Dobrý den, dobrý den, ať je krásný celý den!"
"Všichni všichni jsme tady, všichni, všichni, všichni. Všichni jsme tu dohromady, všichni, všichni, všichni. Já jsem tu a ty tady a všichni dohromady. Všichni, všichni, jsme tady, všichni, všichni, všichni."
"To jsem já, to jsem já, to jsem já,
to jsi ty, to jsi ty, to jsi ty,
to jsme my, to jsme to jsme my."
"Ke stolu si sedneme, už se ani nehneme, záda pěkně narovnáme, na kolínka ruce dáme a počkáme chviličku na tu dobrou polívčičku."
"Když na postýlce ležíme, tak se hezky ztišíme, pohádku si poslechneme, pak si hezky odpočineme."