Kontakt
Veverkova 1495
Hradec Králové, 500 02
skolka.kamarad.hk@gmail.com
IČ: 71000755
Veverkova
725 761 533
Hrubínova
724 383 782

O nás

Delfínci | MŠ Světlá nad Sázavou

Informace o naší třídě

Počet dětí ve třídě: 22     

(10 chlapců, 12 dívek)

Věková skupina: 4-7 let

Telefon do třídy: 602 482 903

 

Motto třídy

"Plaveme v moři radosti a kamarádství"

Rituály

Ranní pozdravení

Přání před obědem

Každodenní služba a její povinnosti

Celoroční sledování počasí

Oslavy narozenin a svátků

Komunitní kruh

Starají se o nás

Dvořáková Margita

Učitelka

Hlávková Adéla

Učitelka

Mgr. Bc. Marie Pražáková DiS.

Ředitelka

Hanešová Zdeňka

Školnice

Němečková Marcela

Kuchařka

Charakteristika třídy

Třída Delfínci je plná zvědavých, hravých a energických dětí, které si užívají objevování světa kolem sebe. Stejně jako delfíni jsou děti v této třídě spojené kamarádstvím, ochotné pomáhat si navzájem a pracovat ve skupině. Mají velkou chuť se učit novým věcem, přičemž si zachovávají zvídavost a radost z každého nového poznatku.

V této třídě se děti učí základní dovednosti jako je komunikace, spolupráce a empatie. Díky pestrému výběru aktivit, které podporují kreativitu, pohyb a smyslové vnímání, se děti rozvíjejí v každém směru. Učí se nejen nové písničky, básničky a hry, ale také jak být ohleduplné k ostatním a jak se starat o své prostředí.

Podobně jako delfíni, kteří jsou známí svou inteligencí a hravostí, se děti v této třídě učí, že učení může být zábavné a přinášet spoustu radosti. Třída Delfínci je místem, kde se každé dítě cítí bezpečně a je motivováno k tomu, aby objevovalo, tvořilo a rostlo v laskavém a podpůrném prostředí.

Třída je místem, kde se děti cítí jako doma – plné smíchu, radosti a vzájemného respektu.

 

Zaměření třídy

Dětem nabízíme vhodné vzdělávací prostředí, vstřícné, podnětné, zajímavé a obsahově bohaté. Je pro nás důležité, aby se děti cítily jistě, bezpečně a spokojeně. Edukační činnosti vycházejí ze školního vzdělávacího programu MŠ.

Pomáháme dětem zajistit prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení. Je pro nás prioritou, aby čas prožitý v mateřské škole byl pro dítě radostí, příjemnou zkušeností a zdrojem dobrých a spolehlivých základů do života i vzdělávání.

Rozvíjíme osobnost dítěte, podporujeme jeho tělesný rozvoj a zdraví, jeho osobní spokojenost a pohodu. Motivujeme je k dalšímu poznávání, učení a přibližujeme normy a hodnoty touto společností uznávané. Vytváříme dobré předpoklady pro pokračování ve vzdělávání, podporujeme individuální rozvojové možnosti dětí.

Využíváme odpovídající metody a formy práce. Do výuky zařazujeme prožitkové a kooperativní učení.

 

Specifické zaměření třídy

 

Třída je v tomto školním roce vedena ročním tematickým rámcem "Putování se skřítkem Lesníčkem," který propojuje environmentální výchovu, poznávání světa, rozvoj fantazie a sociálních dovedností. Lesní skřítek Lesníček se stává průvodcem dětí po celý školní rok a motivuje je k objevování přírody, přátelství, ročních období i sebe sama.

Téma je rozděleno do podtémat (např. Les na podzim, Zvířata v zimě, Jarní probouzení, Příběhy ze stromového domku apod.), která podporují komplexní rozvoj dítěte ve všech oblastech (tělesné, psychické, sociální, poznávací i morální).

Děti se učí:

  • vnímat přírodu jako domov všech živých bytostí,
  • chápat souvislosti mezi ročními obdobími a životem v lese,
  • rozvíjet zvídavost, tvořivost a respekt k přírodě i ostatním,
  • spolupracovat a pomáhat si – jako kamarádi skřítka Lesníčka.

 

Do vzdělávacích činností jsou zapojeny příběhy, pohybové a tvořivé aktivity, pozorování v přírodě, písničky, básničky i práce s přírodními materiály. Téma je vedeno formou zážitkového učení a prožitku s důrazem na vztahy a přirozené propojení dětí se světem kolem nich.

 

Dále se zaměřujeme na:

  • Grafomotorika a jazyková pohotovost
  • Rozvoj informační gramotnosti
  • Světová škola
  • Děti na startu
  • Polytechnické aktivity
  • Udrž se - podpora zdravého pohybu a správných pohybových návyků

 

Společná pravidla
  • Při příchodu do třídy pozdravíme pani učitelku a děti. Při odchodu se s nimi rozloučíme.
  • Chováme se k sobě pěkně a vycházíme si vstříc.
  • Umíme požádat druhé dítě nebo pani učitelku o pomoc, když pomoc potřebujeme.
  • Osobní věci uklízíme na své místo, které je označeno značkou. Hračky a pomůcky ukládáme na určené místo.
  • Rádi se učíme nové věci.
  • V ložnici se chováme tiše a i ve třídě se domlouváme klidným hlasem.
  • Máme se rádi, jsme kamarádi.
  • Chráníme životní prostředí. Dbáme na pořádek a čistotu ve svém okolí.
  • Dodržujeme hygienické návyky.
  • Když jeden mluví, ostatní poslouchají.
  • Svou práci vždy dokončíme, abychom se s ní mohli i později ještě potěšit.